Gräsklipparklubben

Eftersom jag var billös även denna helg blev det en tre kilometer lång promenad till klubben,
fördelen förutom motion var att jag fick möjligheten att titta på saker som man bara snabbt
passerar när man kör bil.

Första objektet som fångade mitt intresse var Persiska viken, i kanalen anlades på 1980-talet
en liten badplats och eftersom den huvudsakligen användes av folk från flyktingförläggningen
blev smeknamnet givet.
Eget foto av Persiska viken i Laxå 201005
Med all denna snö förväntade jag mig att det skulle vara mycket
vatten men när jag passerade Laxån i Agadir visade det sig att den var nästan torr. Men bara
några hundra meter från ån såg jag att det fortfarande finns små snöhögar kvar.
Egen bild 2010+5Snöhög vid laxå Tryckeri, eget foto 201005


Tyvärr visade det sig att vädret inte var så lämpligt idag det blåste mellan 28-47 kn i byarna,
så all aktivitet på gräsklipparklubben var lite avslagen. Inne i hangaren stod ett hundratal små
jetdrivna flygplan.
Delar av de fkygplan som övernattat i klubbens hangar. Eget foto 201005   Modellflygplan med jetmotor, eget foto från modellflygträffen på Laxå flygfält.

Jag lider lite med en norrman som tagit sig denna långa sträcka från Norge till Laxå med husbil
och en släpvagn för att kunna få med sig sina två modellflygplan och sen inte få leka med
dem. Eller det kanske var tur, han slipper åka hem och förklara för sin kone att han har
havererat ett modellflygplan för runt 400.000 kronor. Jag kunde inte låta bli att plåta hans
släpvagn som uteslutande används för dessa modellflygplan, kan man vara mer Nörd tro.
Persika Viken i Laxå är smeknamnet på badplaten som anlades i Laxå-kanal på 1980-talet, egen bild 201005




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0