Konstlotteriet

Conny och Evald har jobbat hårt med att få till ett fint prisbord till årets upplaga av medlemslotteriet i Tivedsbygdens Konstförening. Just nu ställs alla vinster ut i bibliotekets skyltfönster för att vinnarna skall kunna förhandsgranska vinsterna.

 

Eftersom vinsterna består av bildkonstverk och konsthantverk samt att smaken är mycket delad finns inget första pris, utan vinnarna får välja ett alster i tur och ordning efter sitt vinstnummer. Bland mina favoriter av vinsterna i år hittade jag en litografi av Sven X-et Erixson  samt en trevlig akvarell av vår lokala Allan Stålberg. Bland andra lokala förmågor fanns bland annat bildkonst av Sixten Edlarsson, Taime Westerlund, Sven Läth och Birgitta Helgesson
Eget foto av Sven X-et Erixson litografi, 201011 Eget foto av Allan Stålbergs akvarell, snösmältning, 201011

 I år var fru Fortuna inte riktigt på min sida, men för några årsedan vann jag en mycket trevlig litografi av Staffan Ullström som pryder sin plats på väggen i mitt vardagsrum.
Eget foto av Staffan Ullströms litografi, 201011

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0