Nu går det fort,

när jag vaknade vid sjutiden i morse visade termometern -4,5 grader. Det är bara några dagar sedan jag fotograferade min grannes träd som stod i en underbar färgprakt, men idag finns det inte många löv kvar.
Kiki Magnussons träd, eget foto 201010Magnussons höstträd, eget foto 201010
Endast 5 dagar mellan dessa två fotografier.

 

Och på Expressens löpsedel kunde man läsa att vi kan se fram emot en sibirisk vinter, med den rekordkylan vi led av under förra vintern, undrar jag snart var den globala uppvärmningen tog vägen.

Som vanligt kommer säkert något av landets kärnkraftverk stängas för årligt underhåll mitt under vintern, och eftersom man inte kunde spara allt vatten som kom under det regniga augusti så är alla vattenmagasin tomma. Detta kommer säkert att avspegla sig i elpriset.

Under sjuttiotalet när kärnkraften debatterades, var jag en av dem som ansåg att vi inte skulle bygga ut kärnkraften, men när vi nu har dessa el-producerande anläggningar borde de användas när behovet är som störst.

Eget fotografi av Mario Vargas Llosas bok Bockfesten. 201010

Även när det gäller mitt minne går det fort utför, funderar lite smått om det kan bero på en släng av alzheimer light. Min storasyster ringde idag och hon passade då på att fråga vad jag tyckte om årets Nobelpristagare i litteratur eftersom jag skrev något om det i min blogg förra veckan. Helt sanningsenligt svarade jag att jag inte läst något av hans alster, varpå storasyster förvånat utbrister att hon gav ju mig Mario Vargas Llosas Bockfesten i julklapp för några årsedan. Jag kan bara erkänna att hela bokens innehåll är helt bortsopad från min hjärna. Så det blir bakläxa och omläsning under helgen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0