Har man ingen Kone med så får man pumpa

 

Det kommer säkert att bli lite flyg från gräsklipparklubben i min blogg de närmaste dagarna eftersom det startar en JetMeeting där på lördag. Men redan i dag torsdag kom det in en kille som ville låna en nyckel för att kunna låsa upp klubbhuset och grinden. När jag tittade upp där i kväll efter jobbet såg jag att det redan har kommit ett 10-tal bilar från Norge. Bland alla husvagnar stod det en gubbe som precis har rest ett tält, jag reagerade på att han utförde så konstiga rörelser, så jag var tvungen att gå fram för att se vad han sysslade med, det visade sig att han kommit till vår lilla ort utan sin kone, så han pumpade helt enkelt upp sin Uppblåsbara Barbara.

Eget foto 201104

Eftersom jag mest for till fältet för att kontrollera att olika saker var fixade, samt se efter vad som behöver kompletteras inför träffen blev det bara en hastigblick på de modellflygplan som stod uppradade på taxibanan. Det mest fantastiska är ändå priset på dessa små flygplan, vid förra träffen berättade en modellflygare att han beställt en ny minijetmotor från Tyskland för det facila priset av 130.000 kronor.

Eget foto 201104  Eget foto 201104

Vad jag hoppas på är att en speciell norsk modellflygare skall dyka upp, han var här för 2 årsedan med ett jetdrivet segelflygplan med den imponerade spännvidden 8 meter. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0