Pannbensbio

Jag lärde mig ett nytt ord idag, Pannbensbio som skall vara en synonym till ordet radio. Efter att jag funderat lite så kom jag på att det är ett mycket lämpligt och bra ord för just radio och även böcker eftersom man själv skapar bilderna på det man hör eller läser. Jag kommer ihåg hur förvånad jag blev första gången jag såg Hasse Tellemar live, eftersom jag byggt min bild av honom efter radiorösten och någon enstaka profilbild från någon kvällstidning i min pannbensbio. Med det långa ansiktet och den relativt mörka rösten borde han vara jättelång, så när jag väl såg honom första gången blev jag väldigt besviken på min fantasi och min pannbensbio, han var ju görkort.

Eget foto av egna sprutor 201101 

Apropå radio så debatterades möjligheten för knarkare att kunna få ut gratis sprutor från landstingen förra veckan. Jag trodde att knarkande var straffbelagt, så jag begriper inte hur samhället då kan ställa upp och underlätta för dessa att spruta i sig hasch eller morfin. Om jag förstod det hela rätt infördes gratis sprutor i Malmö för något årsedan, och nu lär Stockholm vara på gång. Det finns ett ordspråk om att ge en person lillfingret och snart har de hela handen, så min lilla fråga blir först gratis sprutor, men hur lång tid tar det innan de även får preparat att fylla dessa sprutor med.

Hur jag än har funderat har jag inte kommit på något bra sätt att illustrera min imaginära pannbensbio, radiodelen går ju lätt att lägga in en bild på, men fantasin eller taken går ju inte att fotografera.

Eget foto av min egen radio, 201011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0