Kuta och Kör

Jag var en sväng till Friluftsteatern i Mariebergsskogen Karlstad i helgen och tittade på pjäsförfattaren Ray Cooneys fars "Run for your wife", på svenska Kuta och Kör, det var en av de bästa farser jag sett, tyvärr var det fotoförbud men jag lyckades i alla fall ta en bild i smyg. Göran Gillinger spelar grannen, och han drar långa skrattsalvor från oss i publiken. Stig Torstensson som spelar polisintendenten från Karlstad får mig att tänka på polisaspirant Jocke Johansson (knepiga namn) vid vår lokala polis båda ser ut att ha svårt att förstå enkla svar. Det som var det bästa med föreställningen var att de lyckats få med den lokala anknytningen och att skådespelarna i mitt tycke pratade värmländska (enligt min värmländska följeslagare var dialekten en parodi). Priset för föreställningen var rimligt 295 kronor, men en slät kopp kaffe i pausen kostade 20 kronor, hemskt dyrt.

Från föreställningen Kuta och Kör Maribergskogen Karlstad 2009 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0