Empati bland A-lagare

Det blir ingen bild till dagens blogg, för jag vill inte hänga ut personen i fråga. i alla fall får man kalla det Empati bland A-lagare.

På min lunch idag stötte jag på en av ortens A-lagare som tydligen blivit nekad att köpa sin dryck på systembolaget. Redan när jag klev ur bilen vid Ica-parkeringen såg jag att han pratade med flera personer, när jag kommer fram till ingången på Ica frågar han mig om jag skulle vilja köpa ut en flaska åt honom, jag stannar till och svarar att det skulle jag gärna göra, men det finns ett problem, jag står på spärrlistan och får inte handla i den butiken.

Varpå han svarar zstackareee nääär jaag ärr nykter kan du fråååga mig såå kööper jag ut åt diiig.

Det är nästan så att man får skuldkänslor för att man drog till med nödlögnen om spärrlistan, jag vet inte om det finns en sådan lista idag, men som liten på 1960-talet hörda man vuxna prata om att vissa personer fanns på en sådan lista. Någon som vet?. Det skulle kanske inte vara dumt med motbok igen, då skulle ingen dricka mer än en ur folkhälsosynpunkt vettig ranson. Det tidigare Ivan Bratts motbokssystem skulle kunna moderniseras och göras mer rättvist, då fick inte de som var arbetslösa eller saknade inkomst samt gifta kvinnor någon tilldelning.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0