Det man inte har i huvudet får man ha i benen

I dag var det arbetsdag på gräsklipparklubben och jag tänkte att det skulle vara lämpligt med lite bilder från dagens arbete. Men när jag skulle knäppa första bilden märkte jag att minneskortet var kvar hemma, så det blir inga egna bilder från arbetsträffen som lockade rekordmånga medlemmar för en gångs skull.

Egen bild 20100402

Resa kollektivt är ju på modet i dessa tider då man skall värna om miljön. Om man gör allt rätt kollar man turlistan som sitter på väggen vid avgångsstationen, som en extra säkerhetsåtgärd kollar man Tåg i Bergslagens hemsida, visst finns det en förbindelse både på listan och bolagets hemsida, men när man står på avgångsstationen är den helt öde. Jag tittar då på den lysande skylten med andra avgående tåg och bussar och ser att aven nästa förbindelse är inställd. Så från avgång 18:08 för man nu vänta till 20:18 om man vill besöka en Kär vän på ett miljövänligt sätt och fira Påsk.
Öde järnvägstation i Laxå som ser ut att vara i behov av renovering. Egen bild 20100402Öde perrong i Laxå. Egen bild 20100402


Ett litet tillägg det blev en fortsättning.
Tåg i Bergslagen och BT-Buss har tydligen tagit fel på dag, dagens datum är 2 april och inte 1 april då det är OK att lura folk, eftersom inget tåg eller buss avgick 18:08 eller 18:10 försökte jag med avgången 20:18. Jag anländer tidigt till järnvägstationen för att inte missa avgången.
Egen bild 20100302Egen bild 201004302

Medan jag står och väntar kommer intercitytåget från Göteborg till Stockholm in på spår 2. Två personer kliver av och går mot busshållplatsen de ställer sig bakom mig och väntar på bussen. Ingen buss anländer och när klockan är ca 20:30 får jag förklara vägen till vandrarhemmet för dessa två Kristinehamnsbor. Jag antar att de inte gillade Tåg i Bergslagen och BT-Buss aprilskämt. Enligt Tågkompaniets hemsida på nätet skall det finnas en avgång i morgon lördag 10:18, undrar om man får stå där i morgon bittida och höra april, april din dumma sill.

Egen bild 20100402Egen bild 20100402

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0