På spåret via SVT Play

Nu i helgen passade jag på att titta på tv-programmet På Spåret, via SVT Play (det går att se fram till 27 feb 2011).
Eget foto av omslaget till Love Storts noter. 201012 get foto av noterna till Love Story, 201012
Till en av frågorna framförde gästartisterna Titiyo och Theodor Jensen under namnet Keep Company en helt underbar variant av den franske kompositören Francis Lais Love Story. Själv fastnade jag för denna låt på tidigt 1970-tal när min lillasyster övade på elorgeln. Trots att jag inte kan sjunga brukar jag gå omkring och nynna på denna låt så mycket att folk i min omgivning ber mig byta låt. Fastän jag slutade spela piano för åtskilliga årsedan är just stycket Where Do I Begin från Love Story en av de låtar jag fortfarande kan klinka fram utan noter. I filmen spelade spelades titelrollerna av två mycket unga skådespelare som senare kom att uppmärksammas mycket.
Bild lånad från Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Ali_MacGraw
Ali MacGraw, när jag såg filmen Love Story första gången märke jag inte henne som något speciellt, först i samband med att hon medverkade i TV-serien Krigets vindar som Byron Henrys judiska fästmö lade jag riktigt märke till henne som en skådespelare, hon utmärkte sig på ett mycket sensuellt sätt som jag inte kan förklara, och jag blev mycket besviken då produktionsbolaget ersatte henne i uppföljaren War and Remembrance på grund av hennes relativt höga ålder.
Bild lånad från wikipedia
Ryan_O'Neal var inte heller någon skådespelare jag fäste mig för när jag såg Love Story, Första gången jag lärde mig namnet och tog mig till honom var I filmen Paper Moon där även hans 10-åriga dotter Tatum O'Neal spelade en ledande roll. Senare har jag med förtjusning sett honom i En bro för mycket där han spelade rollen som James Maurice Gavin som var USAs yngste general i andra världskriget.  

 

Detta med SVT Play är för oss som inte tittar så mycket på TV helt underbart, Tittar man bara någon timme i månaden på TV har man ju inte något behov av en televisionsapparat utan man klarar sig gott och väl med en dator, dessutom kan man se ett program när man själv vill och har tid.

Här nedan följer ett litet inklipp från orginalfilmen via YouTube. Samtidigt slås man av tanken hur de båda har förändrat sig genom åren när man ser på omslagsbilden från nothäftet eller filmbilderna till dagens profilbilder.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0