Göjemånad

Enligt bondepraktikan är februari Göjemånad detta skall stå för snömånad. Och det märks, enligt lokalblaskan snöade det 4,4 centimeter i timmen under dagen, mitt på gräsmattan har jag mätt upp ett snödjup på ca 1 meter. Enligt en bekant jag pratade med tidigare idag så har vi inte haft så här mycket snö sedan 1970-talet. Själv kommer jag ihåg den stränga vintern 1967 då snöhögarna var över två meter höga, jag och lekkamraterna på gatan byggde snögrottor som var i flera våningar. Det är kul för skidåkare med all denna snö, men när det kommer i dessa mängder blir ju de preparerade spåren förstörda, och skridskoåkarna kan inte åka för all snö på isen. Inte nog med detta många kommuner i landet kommer att få sin budget raserad eftersom röjningen av all snö blir rekorddyr.
Egen bild 1/2 2010
Februari är också årets enda månad som startar på en måndag och slutar på en söndag, den har exakt 4 veckor i år tack vare skottåret.Det är inte bara snöproblem denna vinter, även kylan har slagit till, med långa perioder där termometern visat -15 grader eller mer. Samtidigt hör man varningsropen om den globala uppvärmningen, jag bara frågar var är den, denna vinter?.
Egen bild 1/2 2010

Det enda glädjeämnet är att OS startar snart, man får svepa om sig en filt, krypa ner i soffan med en stor mugg kaffe och se när vi (skidskyttelandslaget) rakar in landets guldmedaljer. Just nu längtar jag till sommar, sol och värme men det lär ju dröja!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Kommentarer
Postat av: Dennis

vadå mina inlägg? jag fattar inte :s

2010-02-01 @ 22:30:58
URL: http://daahlbom.blogg.se/
Postat av: Dennis

jag menar lixom.. skall jag rätta mig efter vad andra tycker jag skall skriva? annars får jag inga bevakare. nehejdu, då kan du sluta följa min blogg med en gång!

2010-02-01 @ 22:35:18
URL: http://daahlbom.blogg.se/
Postat av: Dennis

jaha (i)

då fattar jag!

förlåt om jag verkade bitchig!

men jag har inte rökt på hela dagen

(har slutat)

så blir sjukt aggressiv!

2010-02-01 @ 22:55:42
URL: http://daahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0