Smärttröskel

Ytterligare en helg har förlöpigt med att jag varit hemma. Så jag tänkte passa på att skotta bort
snö från balkongen men hur jag än försökte lyckades jag inte få upp dörren, den var
fastfrusen. Skam den som ger sig, med en liten knuff borde problemet vara löst, ack vad jag
bedrog mig, det slutade med ett trasigt fönster i balkongdörren.
Egen bild 100228
Normalt har jag en ganska hög smärttröskel, men det finns två undantag, små slag mot
knäskålarna är enormt smärtsamma men värst är ändå tandläkaren. Trots min avsky
för denna yrkesgrupp besöker jag dem minst två gånger om året, jag har av erfarenhet märkt
att det blir mindre borrande i mina tänder då. Men mitt besök nu i veckan var inte kul, en tand
var lite skadad i ett hörn efter jag att tuggat på hårda karameller och så hittade hon ett litet hål
på röntgenbilderna som låg under en plomb som skoltandvården fixade till för ca 40 årsedan.
Usch nu tar åldern ut sin rätt, med att tänderna rasar ihop.
Egen bild 100226
Läste i lokalblaskan i veckan om en 40-årig kvinna som slog en man i huvudet med en
hammare, det verkar bli lite väl mycket våld på vår lilla ort, det var ju en knivmisshandel för
bara någon vecka sedan. Detta låter som man bör undvika kvinnor över 40 de kan ju vara
farliga. Just kvinnor över 40 var ju annars en av Lars Ekborgs poänger i monologen Bunta
ihop dom o slå ihjäl dem bara
. För ca 15 årsedan lyssnade jag på ett föredrag av Dick
Malmlund
före detta polis och säkerhetsrådgivare, han hävdade att mansmisshandel var
den brottstyp där det fanns störst mörkertal, de flesta män skäms tydligen för att anmäla att
de fått stryk av sina fruar.
För att läsa artikeln i lokalblaskan följ länken http://na.se/nyheter/laxa/1.744273-kvinna-slog-man-med-hammare-i-huvudet

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0