Väder

När man sitter på jobbet märker man ibland vad det är för väder, helt plötsligt ringer telefonen, och man hör en västgötisk dialekt i telefonen, Dö jag har landat på ESSH på grund av dåligt väder och nu behöver jag extra bränsle för att ta mig vidare, jag förklarar att jag jobbar och kan komma ifrån först klockan 18 om jag skall kunna hjälpa honom. I semestertider borde det finnas folk som är lediga så jag ger honom ett antal telefonnummer till andra klubbmedlemmar. Han fick svar på de flesta nummer han provade, men personerna som svarade var spridda över hela landet, så han fick snällt vänta tills jag slutade jobbet om han ville ha något bränsle. Efter samtalet tittade jag ut genom fönstret och såg att molnbasen låg runt 200 meter så han var fast på ESSH vare sig han fick bränsle eller ej.
Eget foto 201007
När jag väl kommer till fältet visar det sig att han kommer med en Cessna från Trollhättan. Efter att vi tankat flygplanet får han låna min nyckel till klubbstugan, eftersom det troligen blir en övernattning och väntan på bättre väder.

Detta med tankningen betydde att jag kom iväg lite senare än tänkt till ett möte i Hova. Strax före Bodanesjön där det är ett körfält ser jag i backspegeln blåa ljus, så jag slänger en blick i spegeln och ser en ambulans med blinkande lampor. Jag vet inte varför men just denna biltyp med blinkande ljus får mig att bli stressad när det bara är ett körfält. Konstigt nog känner jag inte samma stress när det är en brandbil eller polisbil, men även dessa yrkesgrupp borde ha lika bråttom.
Eget foto 201007 Eget foto 201007

Det visade sig vara en bil som vattenplanat och kört in i ett vajerräcke. Eftersom detta betydde totalstopp bliv vi stående i ca 30 minuter. Folk klev ur sina bilar, pratade med andra trafikanter, själv blev jag bjuden på nybyggt kaffe av en långtradarchaffis, jag blev mäkta imponerad av hans lilla minikök i förarhytten.
Eget foto 201007 

Lokalblaskan är som vanligt snabba med referat i sin nätupplaga, redan medan jag satt i bilkön publicerade de detta. Det visade sig vara en vattenplaning som oraskat stoppet. 
Eget foto 201007

Som en avslutning får jag bara nämna att dagens Sommarprogram med Professorn i företagsekonomi Micael Dahlén var ett riktigt bottennapp det sämsta programmet än så länge det här året.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0