Bakfylla

Jag var som hastigast inne en sväng på Ica för att köpa en ostbit och ägg, men som vanligt tittar man sig omkring.


Jag reagerade för några tabletter som de tydligen har tagit upp i sitt sortiment. Enligt löparen på hyllkanten skall dessa hjälpa mot bakfylla. Jag trodde inte att det fanns någon annan bot än sängläge eller att avstå från att dricka för mycket kvällen innan.
Eget foto 201005
Eftersom livsmedelshandeln endast får sälja receptfria läkemedel kan det ju inte vara några kraftigare verksamma beståndsdelar i dessa tabletter, så de kan knappast ge någon lindring mer än psykologiskt. Dessa tabletter fick mig att tänka på de annonser som förekom på 1970-talet då en firma sålde en effektiv myggdödare, de stackare som nappade på annonsen fick två brädlappar hemskickade med bruksanvisningen:


Lägg myggan på den ena brädbiten och slå

ihjäl myggan med den andra brädbiten. 

Huruvida detta är en skröna vet jag inte, men jag minns att jag läste detta i en artikel om bondfångeri i en av de ledande kvällstidningarna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0