Fotografier i en låda

Klickar man på ett blått ord kommer man till extra läsning om personen eller föremålet på en extern sida.


När jag rotade i ett par lådor häromdagen hittade jag några foton från Samsø Festivalen i slutet på 1990-talet. Samsø var på ropet då eftersom svensk TV visade en deckarserie från denna danska ö.

Själv kom jag fram ca 1 timme före Steve Harley & Cockney Rebels framträdande. Med som violinist var Nick Pynn, han kom senare att släppa några egna skivor under namnet The Devil,s Fiddeler. Tyvärr var inte den superduktiga trummisen Stuart_Elliott med denna gång.

Steve Harley Eget foto från 1999, bilden har tidigare varit publicerad på en fansida i Danmark. Steve Harley & Nick Pynn Eget foto från Samsöfestivalen, bilden har tidigare varit publicerad på en fansida i Danmark.

Ingen av dessa artister har slagit i Sverige, men Steve blev väldigt stor i Norge och Danmark och han genomför fortfarande framträdanden i dessa länder, senast 2009 spelade han i Lillehammer Norge. 

The Oysterband headlining at the 2006 Wickham Festival. Bild lånad från wikipedia  The Waterboys, performing a concert in Antwerp in 2003. Members, from left to right, Mike Scott, Geoff Dugmore, Steve Wickham, and Brad Weissman, are shown. Bild lånad från Wikipedia
Fördelen med en musikfestivaler är att man tvingas lyssna på musik som man normalt inte lyssnar på. Efter Steve Harley klev gruppen Oysterband upp på scenen, och det visade sig vara en helt underbar grupp trots att de är i det närmaste okända i Sverige. Deras musikstil påminner lite om Waterboys, fast med ett litet snabbare tempo. När jag besökte hamnfestivalen i Karlstad för några årsedan med en kär vän, var det en grupp som spelade just Oysterbands egna låtar, detta är enda gången jag har hört deras musik i Sverige.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0