Dogs

Jag sprang som hastigast in en sväng på ICA i går kväll efter jobbet. När jag handlat klart och kommer ut ur butiken, ser jag en uppsjö av hundar i blandade raser och ålder. Jag råkade hamna mitt Brukshundsklubbens matte och hundutbildning, Kul att se så många hundar gå på rad med sina förare utan att voffa eller dra i linan.
Eget foto 21005 av bruksklubbens träning utanför kunskapens hus

Häftigast var när hundarna fick sitta kvar ensamma utanför Kunskapens hus, det var bara någon enstaka hund som grymtade över att matte inte var på plats. Konstigt  att inte fler hundägare går på dessa kurser, jag tänker på den hund och hundägare som man kunde läsa om i veckan. Hunden var osocial och tyckte inte om barn, ägaren visste om det, men först efter att hunden gått till attack mot en liten sexårig flicka åtgärdades problemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0