Mil-sim på gräsklipparklubben

Jag svängde av händelse upp till grasklipparklubben på lördagen, redan vid ortens utfart möttes jag av skylten
Eget foto av skylt vid utfarten av Laxå
Efter någon kilometers färd stöter jag på två grönklädda vaktposter som försöker stoppa bilarna som passerar på vägen. Jag bara tutar och kör rakt igenom vaktposten och svänger in vid gräsklipparklubben. Jag låser upp klubbhuset och rusar in och hämtar den bok som var mitt ärende, som vanligt kan man inte låta bli utan jag tittade även in på toan, den var full, men det valde jag att "skita" i denna gång, någon annan får lösa detta problem. Jag sätter mig bara i bilen för att åka hem,  just när jag startat motorn hör jag ett flygplan på låg höjd, och baserat på pilotens flygmönster förstår jag att han har för avsikt att landa på flygfältet med alla dessa vuxna barn som leker militärer. Jag ropar upp piloten på radion och ser till att fältet blir avfolkat. Sen bär det av hemåt, utan att jag tittat vidare på toaletten.
Eget foto 201005 Eget foto av Vuxna som blir som barn Eget foto 201005

Vad kan få vuxna personer till att leka krig, finns det inte nog med oroshärdar på jorden utan att vi även skall springa omkring och panga på varandra med softguns, vapen som i mina ögon ser helt verkliga ut.
Eget foto 201005 Eget foto 201005

Visst lekte man indianer och vita som liten, men då var det knallpulver eller orden pang du ä dö. Jag tittade för skojs skull i på evenemangets hemsida och var person betalar 500 kronor för att vara med och leka, till detta kommer resa och uppehälle. Man kan bli fundersam för mindre. Själv fick jag  nog av denna livsform efter min militärtjänstgöring, som på vissa sätt ändå har gvit mig många roliga och dråpliga minnen, men även att
krig sällan löser konflikter.

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0