SR Minnen

En fördel med internet är den mångfald man kan få i utbud av musik, film och inte minst möjligheten att söka information om saker man inte vet på det fria uppslagsverket Wikipedia eller Nationalencyklopedien (NE) trots att jag har den i tryckt upplaga. 
Eget foto av bildskärm 201004 
En av mina favoriter är Sveriges Radios nätkanal SR Minnen, som reprissänder program från radions barndom till dags dato. Huvudsakligen är det program inom områdena kultur, historia, personligheter och vetenskap, dessutom finns det ett stort arkiv där man kan hämta fram reportage från olika teman som andra världskriget, norska krigsöden, design med mera. Förutom SR Minnen sänder Sveriges Radio ca 20 ytterligare kanaler plus alla lokalradiostationer över nätet. Frågan man ställer sig, hur sjutton skall jag hinna lyssna på allt som intresserar mig.  Som en liten uppskattning har jag anmält mig som ett fan på SR Minnens hemsida på Facebook.
Eget foto av min bildskärm

Även på P 1 händer det saker, nu på lördag har det nya kulturprogrammet Kosmo premiär, det kommer att röra sig i gränslandet mellan kultur- och samhällsfrågor. Man får hoppas att detta inte leder till försämringar bland de övriga kulturprogrammen på P 1, den blandning av ämnen och programmtablå som har varit i bruk det senaste året har nämligen passat mig som en handske.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0