Hösten

är den årstid jag tycker sämst om trots alla vackra färger som naturen uppvisar. Kylan som kommer känns kallare och råare än samma temperatur mitt i en vintermånad. Med hösten kommer även alla stormar som kan få tak och byggnader att blåsa sönder. Burr, när jag hämtade posten i morse passade jag på att knäppa en bild av grannes färgsprakande träd.
Magnussons höstträd, eget foto 201010

Ibland undrar man ändå hur dessa träd kan vara som individer. Längs med kyrkskolan finns en allé där några träd helt saknar löv medan andra fortfarande är gröna. Jag har följt dessa träds liv under många år, och det är alltid samma två träd som tappar löven först. Knepigt nog är det även samma två träd som vaknar upp ur vintervilan sist, lövutsprickningen kommer igång minst en vecka efter de övriga träden.
Allén vid kyrkskolan.Eget foto 201010 


Kallt och ruggigt har det varit i dag, så jag lider lite med dragspelaren utanför ICA, det måste ju bli kallt om fingrarna att sitta ute och spela i detta väder. Själv frös jag som en hund efter att jag gick dit och handlade under min lunch.
Dragspelare utanför ICA Centrum i Laxå, Eget foto 201010




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0