Hedliga Harry

På min facebooksida har det utan att jag begärt det kommit upp en applikation från Zoosk som är en dejtingcommunity. För närvarande  har jag inte behov av någon sådan tjänst, jag sitter ju redan med trumf på hand.

Jag har försökt att få bort denna applikation, men inne i facebook hittar jag ingen inställning för detta. Så då återstod att gå in på Zoosk sida, men för att komma åt inställningarna måste man registrera sig och det har jag inte lust med. Så det får räcka med att sätta en spamspärr på mailkontot för Zoosk.

Zoosk.com Email Alert

Hej,

Kolla dina senaste Zoosk-sökresultat!

Efter att ha sökt bland miljontals zooskers har vi hittat några som vi tror passar dina sökkriterier. Lycka till :)

User Photo

freshcream

Laxå, Örebro
Ålder: 41

User Photo

Catrin

Hallsberg, Orebro
Ålder: 44

User Photo

Tina

Fjugesta, Orebro
Ålder: 35

User Photo

Bubblan

Degerfors, Örebro
Ålder: 48

User Photo

Maja

Degerfors, Örebro
Ålder: 53

User Photo

Tessan

Vretstorp, Örebro
Ålder: 39

User Photo

lenann

Fjugesta, Orebro
Ålder: 52

User Photo

Lillie

Degerfors, Örebro
Ålder: 45

User Photo

Theresia75

Björneborg, Värmland
Ålder: 35

Glöm inte att du kan träffa många fler genom att besöka söksidan.

 

Men man blir ändå lite förvånad, dessa kontaktannonser ser ut att ha väldigt mycket personlig information, och jag begriper inte att man som person törs lämna ut så mycket personligt om sig själv. Jag har ju inte kunnat undgå att se mailen med olika kontaktförslag från Zoosk. När man läser dem får man känslan av att man träffat begagnadebilförsäljaren Hedliga Harry som kränger begagnade brudar som nya, utan skavanker och buklor.

Inget nämns om repor i lacken eller hur mycket spackel (smink) som har använts för att få ytan slät före fotograferingen, och man nämner inte heller driftskostnaden (restaurangbesök, presenter med mera). Det borde nästan vara så att det fanns ett oberoende besiktningsinstitut som utfärdade ett opartiskt protokoll som kunde bifogas dessa kontaktannonser.

Eget foto av Svensk Bilprovnings byggnad i Hallsberg. 201009

Själv blev jag tvungen att kliva upp extra tidigt i morse just för att besöka ett besiktningsinstitut. Tyvärr har regeringen beslutat att monopolet för AB Svensk Bilprovning skall upphöra, detta ger inte bara fördelar utan även den nackdelen att man numera inte får en förbokad tid när det är dags för denna kontroll. Har man mycket omkring sig är det ju lätt att glömma bort en sådan sak.
Nilprovningen i Hallsberg. Eget foto 201009    Lite färgsläpp på höger framskärm. Eget foto 201009   trasig lampa som tydligen inte spelar någon roll, har en ny, men bilprovaren rekomenderade att spara den tills jag kör in i ett hus nästa gång. Eget foto 201009
I mitt fall gick det förhållandevis bra, trots att bilen numera ser ut som en folkracebil, de synliga skadorna som lacksläppet på framskärmen gick igenom utan anmärkning. Det är bara jag själv och min omgivning som lider av dessa små hål. Vad det gäller den mer säkerhetsbetonade delen av besiktningen så blev det en 2:a för ett hjullager, så frågan är då, dags att byta bil eller köpa ett nytt hjullager för 500 spänn.   

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0