Tung högerfot

Jag läste för något årsedan en humorbok där man bland annat skämtade om poliser.

 

Frågan som ställdes var varför poliser ibland arbetar i grupper om tre.

Och svaret var att en kunde räkna, en kunde läsa och skriva medan den tredje tyckte om att umgås med intellektuella.

 

Nu har jag träffat på denna grupp i verkligheten. Jag råkade köra lite för fort i fredags.
Eget foto av poliskontrollen i Björneborg 201008

Den första polisen som hanterade laser pistolen kunde räkna, han kom utan större problem fram till att jag körde 21 kilometer för fort.

 

Den andra polisen jag pratade med var den läskunniga hon lyckades trots brister i geografi både läsa mitt körkort och skriva ut en böteslapp. Den tredje polisen pratade jag inte med men det var säkert han som tyckte om att umgås med intellektuella.

 

Just detta med fortkörningar har blivit ett litet problem för mig, jag försöker som regel följa hastigheten, men när det är lite trafik och relativt bra sikt rinner det på något konstigt sätt ner en massa bly i min högerfot.

 

Detta med att hålla hastigheten i bilen borde ju vara enkelt man har ju en högsta tillåtna hastighet. Svårare är det när man flyger, där är det lika viktigt att det inte går för sakta, annars kan resultatet bli en stall med i värsta fall ett haveri. När jag genomgick segelflygutbildning för många årsedan var farthållningen ett av mina problem, ibland flög jag för sakta och ibland gick det för fort, så min flyglärare satt hela tiden och skrek 90, 90, 90.

Ibland önskar man att man hade en passagerare med i bilen som skriker samma sak.  

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0