Naket på nätet och Facebook

Det händer av och till att jag har visat lite naket på min blogg, ännu har inte mitt blogghotell reagerat och censurerat sidan. Men jag läste häromdagen att Facebook numera censurerar bort bilder som innehåller nakna personer, även om det rör sig om avbildade oljemålningar från 1800-talet. Det har till och med gått så långt att de under förra veckan tog bort en bild där två killar kysstes för en användare, eftersom denna bild inte följde Facebooks riktlinjer.
 
(“because it violated Facebook’s Statement of Rights and Responsibilities. Shares that contain nudity, or any kind of graphic or sexually suggestive content, are not permitted on Facebook.”).

Trots att jag av naturen själv är väldigt blyg har detta inte hindrat att jag till och med har publicerat en bild i bloggen så som jag själv kom till värden en gång i tiden. Bilden går säkert att hitta om man söker lite i bloggen.
 
Bild hittad på nätet, troligen fri att publicera eftersom den har några år på nacken.


Detta med mitt bloggande betyder inte att jag bara skriver i min blogg, jag brukar också försöka läsa andra bloggar från vår lilla ort. Nu under påskhelgen hittade jag en blogg som både fick mig att skratta och samtidigt fundera lite över var gränsen går för det man publicerar. Jag skall kanske poängtera att mina publicerade nakenbilder mest visar olika tjejer, men MustaPekka har passerat denna gräns och kan driva och publicera bilder även med det manliga könet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0