Kungen och strippklubbar

I går kväll hörde jag lillasysters skolkamrat från Uppsalatiden uttala sig om sina ”missade” besök på strippklubbar. Så som han framförde sitt svar när frågan kom upp, funderar jag på om han har lika dåligt minne som mig.

Bild lånad från Wikipedia 

Efter en lång konstpaus och ytterligare någon sekunds eftertanke kom svaret Nej och nästan i en formulering som om han inte visste vad en stripp eller porrklubb är. Har man besökt ett så annorlunda och avvikande plats som en porr eller strippklubb glömmer man inte bort det, Jag tycker att han skulle ha svarat på en sådan fråga omgående utan att behöva tänka efter, ett klart och rakt NEJ eller JA utan eftertanke.

 

Själv deltog jag en internationell kurs i London i mitten på 1970-talet. Under de två månader kursen varade kom vi elever att lära känna varandra rätt bra. När kusen närmade sig sitt slut bestämde några av oss killar att vi skulle genomföra en avslutande pubrunda. Efter att vi besökt ett par riktiga engelska pubar var det någon av de danska killarna som föreslog att vi skulle ta en sväng genom Soho, men så långt kom vi inte, vi var ju redan i det distriktet av London utan att veta om det. Rakt utanför den sista puben vi besökt låg den kända Windmill Theatre, på anslagstavlan visade de lite bilder från pjäs/dansföreställningen Rip Off och några av killarna föreslog att titta in där.

 Bild lånad från Wikipedia

Efter lite diskussion beslöt vi oss för att titta föreställningen, och jag måste erkänna att det inte var någon höjdare, pjäsen saknade handlig och det hela byggde bara på att dra upp och ner blixtlås, och som alla säkert begriper av pjäsens titel så avslutades det hela med att det stod ett femtontal nakna skådespelare i sista numret. Efter föreställningen blev det ett besök på en toppless bar, där servitriserna var barbröstade. Personligen har jag inte sett några så fula kvinnor tidigare, de var spacklade med ett tjockt lager smink i ansiktet, och det är väl från där jag har lärt mig att avsky tjocka lager med läppstift och annat kraft som kvinnorna smetar ut i ansiktet. Trots att detta är det närmaste jag varit en strippklubb har detta etsat sig fast i mitt minne och jag skulle utan att behöva tänka efter ha besvarat frågan som ställdes till Kungen.

 Bild från en topless bar lånad och hämtad från nätet

Detta var kanske en punkt jag skulle tagit upp i Maggans utmaning Sju saker ni inte visste om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0