Körslaget

Nu i helgen startade det en ny omgång av Körslaget på TV4. Det som slog mig  var att alla körer presterade betydligt bättre än vid tidigare säsongstarter. Det fanns ingen riktigt klar förlorare. När Carolin af Ugglas fick TV4 att starta denna körsångstävling 2008 deltog Lotta Pedersen (Engberg) med en kör från vår lilla ort som klingade under namnet Team Lotta.

eget foto 201011

Redan efter första avsnittet avslöjades det i lokalblaskan att vissa orter betalat flera hundra tusen kronor bara för att ortens kör skulle få medverka i programserien. När kravet ställdes på vår lilla ort, att de skulle betala vägrade kommunen helt riktigt att ställa upp. Personligen tyckte jag att hela tävlingsmomentet dog ut när det visade sig att några kommuner kunde köpa sig plats i tävlingen. Det fanns ju inga garantier för att vissa körer fick vara kvar bara för att kommunen köpt en plats i tävlingen.

 

Idag läste jag i lokalblaskan att Örebro kommun  enligt en granskning som Skånska dagbladet låtit utföra är den kommun som betalar mest pengar  till produktionsbolaget Meter television. Resultatet för min del blir att jag inte kommer och ringa och rösta på Jasmine Karas lag hur bra de än är eftersom jag inte vet om de är kvar i tävlingen bara för att kommunen betalar flera hundra tusen kronor.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0