I kväll skall jag supa till.

Vid ett besök på Ica i kväll genomförde jag ett riktigt impulsköp. Bland alla julartiklar exponerades ett flertal flakor med glögg av olika typer och smaker. Det som väckte mitt intresse var en flaska med Defvenkrooks Hjortron glögg. För att få något att tugga till denna dryck passade jag även på att köpa pepparkakor och Kavli Ädelost på tub. Jag råkade nämligen läsa en artikel om hur dessa två smaker skulle smälta ihop till en underbar gastronomisk upplevelse.

Pepparkakor och ädelost var i mitt tycke inte så illa, fast jag tor att med en riktig roquefortskiva på pepparkakan skulle vara en bättre vidareutveckling.

När det gäller glöggen luktade det mycket riktigt hjortron, men efter att jag värmt den enligt konstens alla regler var hjortronsmaken helt borta. Det fick mig till att läsa den lilla texten på baksidan av flaskan. 0% hjortron, lukten och smaken kommer endast från kryddextrakt och aromer, möjligen klarar inte hjortronaromen av att bli varm eftersom det finns en liten hjortronsmak när man smakar av glöggen kall.

Som avslutning på denna lilla konsument test skall jag se om denna flaska räcker för att ge en riktig berusning (fylla med skallebank), volymprocenten är ju hela 2,25%. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0