Mitt dåliga minne

Jag brukar skryta med att jag har gott minne, men vissa saker har jag tydligen svårt att minnas. För någon vecka sedan lade jag ut ett gammalt skolfoto i Facebook gruppen Du vet att du är från Laxå när .... Då jag publicerade bilden kunde jag bara påminna mig fem sex namn av mina tidigare skolkamrater. Efter att jag sovit på saken kom ytterligare några namn.
För namnen på de avbildade personerna hänvisas till
bildsidan på Facebook
 
Men tack vare hjälp från min dåvarande klasskamrat Birgitta Johansson lyckades vi lösa de flesta namnen, nu återstår bara att lösa Elinors efternamn och en okänd flicka som bara gick i vår klass någon termin. Som ett litet plus visar jag även en bild från mellanstadiet med magister Nils Isaksson.
Bilderna från högstadiet är mycket lättare att klara av eftersom det står ett namn under varje person så där är det ingen tvekan.
 
Är det någon som har ett tips på Elinors efternamn (flicka nr 5 från vänster och den okända flickan nr 9 från vänster på den övre bilden) skriv då gärna ett mail till mig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0